მოსწავლეებს შევთავაზო მრავაფეროვანი პრაქტიკული სავარჯიშოები პრობლემების მოგვარების უნარების განვითარების მიზნით.
შემოქმედი, აქტიური, პიროვნების აღზრდა - ყველა ბავშვი უნიკალურია. ისინი ერთმანეთისაგან ნიჭითა და შესაძლებლობებით განსხვავდებიან. ამიტომ, დამრიგებლის ფუნქციაა მათში ნიჭისა და ძლიერი მხარეების აღმოჩენა, მოსწავლის შინაგანი აქტივაცია, ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის პირობების შექმნა;
ჩართულობა და მონაწილეობა - მოცემული პრინციპი ხელს უწყობს მოსწავლეებში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულებების გრძნობის განვითარებას.დამრიგებელმა მოსწავლეთა ჩართულობა უნდა უზრუნველყოს საკლასო ცხოვრებაში მნიშვნელოვანი აქტივობების (ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები)დაგეგმვისა და მოგვარების გზით;
- თანამშრომლობის პრინციპი - დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობითი ურთიერთობის ურთიერთპატივისცემისა და ურთიერთნდობის პრინციპით. დამრიგებლის საუბარი მოსწავლეებთან შემდეგი პრინციპით უნდა მიმდინარეობდეს: ,,გინდა მოიპოვო აღიარება თანატოლებში? მოდი ერთად მოვიფიქროთ, როგორ შეიძლება ამის მიღწევა ან რა გიშლის ხელს მიზნისკენ სწრაფვაში?"
- პიროვნული და მორალური განვითარება - მე- პიროვნება, სოციუმი ჩემ გარშემო, ურთიერთობა თანატოლებთან და უფროსებთან, ტოლერანტობა, ადამიანთა უფლებები, ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები, ეთიკეტი.
- გარემოსდაცვითი კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი - პირადი ჰიგიენა, ავადმყოფობის გავრცელების წყაროები, სასარგებლო საკვები, დროის ორგანიზება, დღის რეჟიმი, სპორტის მნიშვნელობა, გარემოს და ბუნების გაფრთხილება.
- უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ -პატრიოტული ცნობიერება - ჩემი ეზო, ჩემი სკოლა, ჩემი სამშობლო, ისტორია, ტრადიციები, წესები და კანონები.
- თვალსაწიერის გაფართოება - ხელოვნების, ლიტერატურის, ტექნოლოგიური და სამეცნიერო მიღწევების მნიშვნელობა;
- ცხოვრების ჯანსაღი წესის პოპულარიზაცია.
მეოთხე კლასში იცვლება უფროსებთან ურთიერთობის სტილი. ისინი უფროსებისგან უკვე მეტ პატივისცემას მოითხოვენ, აქცენტს აკეთებენ საკუთარი უფლებების დაცვაზე, მაგრამ ხშირად უგულველყოფენ ვალდებულებებს. ამიტომ, ამ ასაკში მნიშვნელოვანია აქცენტის გაკეთება უფლებისა და ვალდებულებების ჰარმონიულ ბალანსზე.
მეოთხე კლასის ბოლოს მოსწავლეებს შეუძლიათ მსჯელობა საკუთარ შსაძლებლობებზე. იწყება იდეალის, როგორც ქცევის შინაგან ორიენტირის ჩამოყალიბება. მოსწავლე თანდათან უფრო დამოუკიდებელი ხდება როგორც სწავლაში, ისე ურთიერთობების სფეროში. კლასელებს ერთმანეთში უჩნდებათ ,,თავიანთი საქმეები", ხშირად მხარში უდგანან ერთმანეთს სირთულეების დროს.
#
|
დაგეგმილი საკითხები
|
შესრულების დრო
|
შენიშვნა
|
1.
|
მშობელთა კრების მოწვევა
|
სემესტრში 4-5 ჯერ
| |
2
|
ონლაინ საკლასო ჟურნალის წარმოება
|
სისტემატურად
| |
3
|
სასკოლო ბიბლიოთეკაში სათანადო ლიტერატურის შერჩევა
|
თვეში 3-4 ჯერ
| |
4
|
წაკითხული ლიტერატურის გარჩევა-ანალიზი
|
თვეში 3-4 ჯერ
| |
5
|
კლასის საათი
|
თვეში 4-ჯერ
| |
6
| გორის ისტორიულ-ეთნოგრაფიულ მუზეუმში სტუმრობა
| სექტემბერი | |
7.
| ,,ოქროსფერი შემოდგომა"
საკლასო ღონისძიება | ნოემბერი
| |
8.
| გამოფენა ,,ჩემი საყვარელი პერსონაჟი"
|
მოსწავლეები დახატავენ საყვარელ პერსონაჟებს და დაასაბუთებენ, თუ რატომ არიან ისინი მათთვის განსაკუთრებით მოსაწონნი
| |
9.
| |||
10
|
კალიგრაფიის კონკურსი
|
14 აპრილი
|
ქართული ენის დღისადმი მიძღვნილი
|
12.
|
IV კლასის გამოსაშვები საღამო
|
ივნისი
| |
13.
|
სასწავლო-სააღმზრდელო ექსკურსია
|
ივნისი
|
sadamrigeblo programa
damrigebeli dawyebiTi klasis
moswavleebis cxovrebaSi umniSvnelovanesi figuraa.
პირველკლასელი
პირველკლასელის მოკლე დახასიათება
სკოლაში შესვლასთან ერთად მნიშვნელოვნად იცვლება ბავშვის ცხოვრება. მის უდარდელ ცხოვრებას საქმიანი, ვალდებულებებით აღსავსე დღეები ენაცვლება და ბავშვს ახალი სოციალური სტატუსი _ მოსწავლის სტატუსი ენიჭება. ამიტომ მნიშვნელოვანია პირველკლასელის დახმარება ახალ საქმიან გარემოსთან შეგუებაში, ელემენტარული სასწავლო ჩვევები დაუფლებაში, თანაკლასელებთან თანამშრომლობის უნარის განვითარებაში.
პედაგოგებმა კარგად იციან, რომ პირველკლასელები მალე კარგავენ “პირველი სექტემბრის” ეიფორიას. გაკვეთილებზე მალე იღლებიან, უჩივიან სირთულესა და დაღლილობას. ერთი სული აქვთ, ზარი დაირეკოს, რათა დაუბრუნდნენ “თავისუფალი” თამაშის სიტუაციას. ამიტომ, სწავლის დაწყების პირველივე დღეებში საჭიროა მოსწავლეთა გამხნევება,
დახმარება სასწავლო პროცესში წამოჭრილი სირთულეების გადალახვაში, ზრუნვა იმაზე, რომ სასწავლო პროცესი ნაკლებად დამღლელი აღმოჩნდეს. აუცილებელია გაკვეთილის
პროცესში მარტივი ფიზიკური ვარჯიშების შესრულება.
პირველკლასელისთვის სწავლაში წარმატება ძალიან მნიშვნელოვანია და, ამიტომ, ისინი ძლიერ განიცდიან წარუმატებლობას. აუცილებელია
მათთვის ისეთი გარემოს შექმნა,
სადაც თითოეული მოსწავლე იგრძნობს საკუთარ
მნიშვნელობასა და განუმეორებლობას.
მასწავლებლებმა კარგად იციან, რომ პირველკლასელი
თვალსაჩინოდ მიწოდებულ მასალას უკეთ იმახსოვრებს. მას უჭირს ნებელობით ყურადღებისა და მეხსიერების მართვა.
ამიტომ, საჭიროა სასწავლო პროცესის
გამრავალფეროვნება თამაშებითა და საინტერესო
თვალსაჩინოებებით.
პირველკლასელებს უჭირთ საკუთარი მოქმედებების
კონტროლი. ამიტომ აუცილებელია მათში რეფლექსიის უნარის, საკუთარი ემოციური
მდგომარეობის გაგებისა და
თვითკონტროლის განვითარება.
პირველკლასელთა სასწავლო პროცესი ეფექტურად
მიმდინარეობს თამაშის სიტუაციაში. ამიტომ სადამრიგებლო შეხვედრები I კლასში
დიდაქტიკური ზღაპრების განხილვით,
დიდაქტიკური თამაშების ფორმით უნდა მიმდინარეობდეს.
პირველკლასელისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი ფიგურა
მასწავლებელია. მისი შექება
და შენიშვნა მნიშვნილოვნად მოქმედებს მოსწავლეზე.
ამიტომ, სასურველია, რომ დამრიგებელი საკლასო წესების გარდა შეეხოს წიგნების
კითხვის მნიშვნელობას, ეტიკეტს.
მასწავლებელი მაქსიმალურად კეთილგანწყობილი და
თბილი უნდა იყოს პირველკლასელთა მიმართ. ის ხომ სკოლაში პირდაპირ თბილი ოჯახური
გარემოდან მოდის. ის კი, ვინც
სკოლამდელი დაწესებულებიდან მოდის, ასევე განიცდის სკოლისგან განსხვავებულ გარემოსთან განშორებას.
ძალიან მნიშვნელოვანია პირველ დღეებში თანატოლების,
სასკოლო გარემოს გაცნობა,სკოლის მოთხოვნებთან უმტკივნეულო შეგუება.
Cemi, rogorc damrigeblis მოვალეობებია:
ა) გავაცნო მოსწავლესა და მის მშობელს/კანონიერ წარმომადგენელს (შემდგომში მშობელი) მათი უფლებები და მოვალეობები (სკოლის შინაგანაწესი, მოსწავლის ეთიკის კოდექსი, სასკოლო სასწავლო გეგმის შესაბამისი საკითხები და სხვ.);
ბ) ჩავატარო სადამრიგებლო საათი არანაკლებ ორ კვირაში
ერთხელ. მოსწავლის
ასაკის შესაბამისად უნდა ვიმუშაო სხვადასხვა უნარის განვითარებაზე (მაგ.: კითხვის
უნარის განვითარება, გარემოსდაცვითი კულტურის განვითარება და სხვ.) სხვადასხვა აქტივობის
მეშვეობით.
გ) დავეხმარო მოსწავლეს აკადემიური თუ სასკოლო გარემოში წამოჭრილი სხვადასხვა პრობლემის გადაჭრაში;
დ) ვიყო შუამავალი მოსწავლეს, მშობელსა და მასწავლებელს შორის თანამშრომლობითი ურთიერთობის ჩამოყალიბებაში;
ე) რეგულარულად (მინიმუმ თვეში ერთხელ) მივაწოდო მშობელს ინფორმაცია მოსწავლის აკადემიური მიღწევის, დისციპლინის, პიროვნული პრობლემებისა თუ წარმატებების შესახებ. დაუშვებელია ერთი მოსწავლის დისციპლინისა და აკადემიური მიღწევის შესახებ სხვა მოსწავლის/მშობლის თანდასწრებით საუბარი;
ვ) საჭიროების შემთხვევაში, შევხვდე დაინტერესებულ მშობელს და მივაწოდო მას მოსწავლესთან და სკოლაში მიმდინარე პროცესებთან დაკავშირებული ინფორმაცია;
ზ) სასწავლო წლის ბოლოს გავაანალიზო სადამრიგებლო კლასის თითოეული მოსწავლის მიღწევები, გაკვეთილებზე დასწრება
და ქცევა მასწავლებლებისგან მიწოდებული ინფორმაციის საფუძველზე, მოვამზადო თითოეული
მოსწავლის მოკლე დახასიათება ძლიერი და სუსტი მხარეების შესახებ და მივაწოდო მშობელს
და შეინახოს თავადაც, მოსწავლის განვითარებაზე შემდგომი დაკვირვების მიზნით;
damrigeblis saaRmzrdelo
muSaoba unda emyarebodes Semdeg principebs:
ა) სრულფასოვანი
აღზრდა - სააღმზრდელო მუშაობა მიმართული უნდა იყოს პიროვნების ფიზიკური, კოგნიტური (შემეცნებითი) და ემოციურ-სოციალური განვითარებისაკენ;
ბ) მოსწავლის
შესაძლებლობების
გამოვლენა - დამრიგებლის ფუნქციაა მოსწავლის პოტენციური ძალების ამოქმედება და მისი ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის სათანადო პირობების შექმნა;
გ) მოსწავლეებში
პასუხისმგებლობის
გრძნობის
განვითარება - დამრიგებელმა მოსწავლეებს საშუალება უნდა მისცეს, მონაწილეობა მიიღონ აქტივობების (ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები და სხვ.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი პრობლემების მოგვარებაში;
დ) თანამშრომლობის
პრინციპი – დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობას, პატივისცემასა და ნდობას.
ამ პრინციპებიდან გამომდინარე შევიმუშავე წლიური
სადამრიგებლო საათის თემები :
# |
Temebi |
Sexvedrebis raodenoba
|
SeniSvna |
1 |
saklaso sazogadoebis Camoyalibeba
- erTmaneTis
gacnoba, skolasTan Segueba – ratom davdivarT skolaSi? erTmaneTis mimarT
mzrunveli damokidebulebis Camoyalibeba.
|
2 Sexvedra |
moswavleebTan
saubrisas yovelTvis vubrundebi Temas |
2 |
TanamSromlobis mniSvneloba, cneba ,,Tanaklaseli”
|
2 Sexvedra |
Temas vubrundebi
yoveli saubrisas |
3. |
klasSi qcevis wesebis SemuSaveba
(xelis awevis kultura, ufrosebTan mimarTvis formis
gamoyenebis saWiroeba, saklaso nivTebis movlis aucilebloba, sakuTari da
sxvisi nivTebis gafrTxileba)
|
1-2 Sexvedra |
|
4. |
moswavlis da zogadad, adamianebis: dedis, mamis,
sxvadasxva profesiis warmomadgenlebis
uflebebi da valdebulebebi, pasuxismgeblobis grZnoba
|
1-2 Sexvedra |
|
5 |
socialurad Rirebul qcevebze saubari; eTika, zrdiloba
sxvadasxva situaciaSi
|
2 Sexvedra |
Temas vubrundebi
yoveli saubrisas |
6. |
moraluri cnobierebis ganviTareba – swori da araswori
saqcielis Sefaseba, sxvadasxva saqcielebis gacnobiereba
|
2 Sexvedra |
|
7. |
urTierTobebisas da swavlis procesSi wamoWrili
sirTuleebi da maTi mogvarebis gzebi
|
2 Sexvedra |
SeiZleba fsiqologis
mowveva
|
8
|
adamianTa Soris msgavseba da gansxvaveba. Eemociebi da
adamianuri Tvisebebi |
2 Sexvedra |
|
9 |
sakuTar Tavsa da ZalebSi darwmuneba |
1 Sexvedra |
|
10 |
drois yadri. saaTis daniSnuleba |
2 Sexvedra |
|
mimarTuleba:
garemosdacviTi kultura da cxovrebis jansaRi wesi
# |
Temebi |
Sexvedrebis raodenoba |
SeniSvna |
1 |
bunebis mofrTxilebis aucilebloba, bunebis movlenebi,
maTi mniSvneloba, urTierToba
Sinaur cxovelebTan, |
1 Sexvedra |
SeiZleba socialuriproeqtis
dagegmva, monawileobis miReba xeebisa da yvavilebis dargvaSi |
2 |
sakuTari sxeulia aRqma, misi gafrTxilebis aucilebloba
|
1 Sexvedra |
|
3 |
piradi higiena; jansaRi kveba; sportuli
aqtivobis mniSvneloba
|
1 Sexvedra |
|
4 |
avadmyofobis gavrcelebis wyaroebi
|
1 Sexvedra |
|
mimarTuleba:
usafrTxoeba da
moqalaqeobriv-patriotuli cnobiereba
# |
Temebi |
Sexvedris raodenoba |
SeniSvna |
1 |
saxlis misamarTis, ojaxis wevrebis telefonis nomrebis
codna
|
2 Sexvedra |
|
2 |
quCaSi moZraobis wesebi
|
1-2 Sexvedra |
|
3 |
qalaqis Tu soflis istoriuli da kulturuli mniSvnelobis
mqone adgilebi (Zeglebi)
|
2 Sexvedra |
am sakiTxze saubari SesaZlebelia eqskursiis
dros |
4 |
dResaswauliebis aRniSvnis tradicia
|
2 Sexvedra |
Temaze saubari
sasurvelia konkretuli dResaswaulis win an zeimisTvis mzadebisas |
mimarTuleba:
Tvalsawieris
gafarToeba
# |
Temebi |
Sexvedrebis raodenoba |
SeniSvna |
1 |
wignierebis mniSvneloba, sayvareli zRaprebi da
personaJebi
|
1-2 Sexvedra |
SeiZleba RonisZieba |
2 |
xelovnebis sxvadasxva dargi; sayvareli filmebi da
multfilmebi
|
1-2 Sexvedra |
TeatrSi an
kino-TeatrSi wasvla |
3 |
teqnikuri saSualebebis da sayofacxovrebo nivTebis
daniSnuleba
|
1-2 Sexvedra |
|
wliuri samuSao 2023-2024 სასწ.წელი
# |
dagegmili
sakiTxebi
|
Sesrulebis dro |
SeniSvna |
1. |
pirveli dRe skolaSi
|
|
15
seqtemberi |
3 |
mSobelTa krebis mowveva - mSobelTaTvis
axali erovnuli saswavlo gegmisa da moswavleTa qcevis kodeqsis gacnoba |
semestrSi
4-5 jer |
|
4 |
klasis saaTi |
yoveli kviris
bolos |
|
5 |
ონლაინJurnalis warmoeba |
sistematiurad
|
|
6 |
saCvenebeli
gakveTili qarTulSi, i da a asos
gacnoba |
oqtomberi |
|
7 |
patara
sabavSvo moTxrobebisa da zRaprebis wakiTxva
-analizi |
TveSi erTxel |
|
8 |
რ და ჩ ასოების გაცნობისას შესწავლილი ტექსტების
მიხედვით შემოდგომის საკლასო ღონისძიება |
noemberi |
|
9 |
saaxalwlo gamofena
|
dekemberi |
|
10. |
gamofena “sayvareli
personaJi” |
ianvari |
moswavleebi daxataven sayvarel personaJebs da
gavmarTavT diskusias, Tu ratom arian isini maTTvis gansakuTrebiT mosawoni. |
11. |
ჩემი ილუსტრირებული ანბანი |
14 aprili |
qarTuli enis dRisadmi miZRvnili, მშობელთა
ჩართულობით |
12 |
პროექტი ,,გადავარჩინოთ დედამიწა“ დედამიწის
დღისადმი მიძღვნილი გამოფენა |
22 აპრილი |
|
13. |
პირველი კლასის
დამამთავრებელი ღონისძიება |
maisi
|
|
14. |
saswavlo
saaRmzrdelo eqskursia varianSi, iakob gogebaSvilis saxl-muzeumSi |
maisi |
|
I klasis xelmZRvaneli: veriko
somxiSvili
2023-2024 სასწავლო
წელი
ssip goris #8 sajaro skola
0 comments: