სადამრიგებლო პროგრამა

              დამრიგებელი დაწყებითი კლასის მოსწავლეთა ცხოვრებაში უმნიშვნელოვანესი ფიგურაა.
u     ჩემი, როგორც დამრიგებლის მიზანია ჯანსაღი, ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებების მქონე პიროვნებების აღზრდა, სასწავლო პროცესის მართვა, მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების მონიტორინგი, მშობელთათვის მოსწავლეთა შედეგების გაცნობა.

           შევქმნა კეთილგანწყობილი, მზრუნველი და უსაფრთხო გარემო, რომელშიც თითოეული მოსწავლე შეძლებს დამკვიდრებასა სა საკუთარი შესაძლებლობების სრულფასოვან გამოვლენას.

           მოსწავლეებს შევთავაზო მრავაფეროვანი პრაქტიკული სავარჯიშოები პრობლემების მოგვარების უნარების განვითარების მიზნით.
           ხელი შევუწყო მოსწავლეებში მრავალფეროვნებაზე, თანამშრომლობასა და ურთიერთპატივისცემაზე დაფუძნებული ღირებულებების განვითარებაზე.
            სისტემატურად ვითანამშრომლო მშობლებთან, ხელი შევუწყო მათ აქტიურ ჩართულობას სასწავლო პროცესში.           
       
          მექნება რეგულარული კოლეგიალური ურთიერთობები კლასში მომუშავე პედაგოგებთან, სასწავლო და საზოგადოებრივ საქმიანობაში მათთვის დახმარების მიზნით.
             დამრიგებლის სააღმზრდელო მუშაობა უნდა ემყარებოდეს შემდეგ პრინციპებს:     


              აღზრდის მთლიანობა - სააღმზრდელო მუშაობა მიმართული უნდა იყოს პიროვნების ფიხიკური, ფსიქიკური, სოციალური და სულიერი განვითარებისაკენ. სააღმზრდელო მუშაობის მთავარი პრინციპი ფიზიკურად და ფსიქიკურად ჯანსაღი მოქალაქის აღზრდაა;
             შემოქმედი, აქტიური, პიროვნების აღზრდა - ყველა ბავშვი უნიკალურია. ისინი ერთმანეთისაგან ნიჭითა და შესაძლებლობებით განსხვავდებიან. ამიტომ, დამრიგებლის ფუნქციაა მათში ნიჭისა და ძლიერი მხარეების აღმოჩენა, მოსწავლის შინაგანი აქტივაცია, ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის პირობების შექმნა;
            ჩართულობა და მონაწილეობა - მოცემული პრინციპი ხელს უწყობს მოსწავლეებში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულებების გრძნობის განვითარებას.დამრიგებელმა მოსწავლეთა ჩართულობა უნდა უზრუნველყოს საკლასო ცხოვრებაში მნიშვნელოვანი აქტივობების (ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები)დაგეგმვისა და მოგვარების გზით;


  •             თანამშრომლობის პრინციპი - დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობითი ურთიერთობის ურთიერთპატივისცემისა და ურთიერთნდობის პრინციპით. დამრიგებლის საუბარი მოსწავლეებთან შემდეგი პრინციპით უნდა მიმდინარეობდეს: ,,გინდა მოიპოვო აღიარება თანატოლებში? მოდი ერთად მოვიფიქროთ, როგორ შეიძლება ამის მიღწევა ან რა გიშლის ხელს მიზნისკენ სწრაფვაში?"

             სადამრიგებლო საათის თემები მოიცავს შემდეგ მიმართულებებს:


  • პიროვნული და მორალური განვითარება - მე- პიროვნება, სოციუმი ჩემ გარშემო, ურთიერთობა თანატოლებთან და უფროსებთან, ტოლერანტობა, ადამიანთა უფლებები, ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები, ეთიკეტი.         
  •   გარემოსდაცვითი კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი - პირადი ჰიგიენა, ავადმყოფობის გავრცელების წყაროები, სასარგებლო საკვები, დროის ორგანიზება, დღის რეჟიმი, სპორტის მნიშვნელობა, გარემოს და ბუნების გაფრთხილება.
  •  უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ -პატრიოტული ცნობიერება - ჩემი ეზო, ჩემი სკოლა, ჩემი სამშობლო, ისტორია, ტრადიციები, წესები და კანონები.
  •    თვალსაწიერის გაფართოება - ხელოვნების, ლიტერატურის, ტექნოლოგიური და სამეცნიერო მიღწევების მნიშვნელობა;
  • ცხოვრების ჯანსაღი წესის პოპულარიზაცია.
          სადამრიგებლო საათის მიზანია მოსწავლის კრიტიკული, ანალიტიკური და შემოქმედებითი აზროვნების განვითარება.
              დამრიგებელმა (1-IV კლასებში) არანაკლებ კვირაში ერთხელ უნდა ჩაატაროს კითხვის საათი, რომელიც ორიენტირებული იქნება წიგნიერების გაძლიერებაზე შემდეგი მეთოდებით:
               ა) კითხვის ტექნიკის გაძლიერებით;
               ბ) წაკითხულის განხილვა- გააზრებით;
               გ) ანალიზის უნარის განვითარებით;
               დ) მსჯელობის უნარის განვითარებით;
               ე) პრეზენტაციის უნარის განვითარებით;
               ვ) შემოქმედებითი უნარის განვითარებით და სხვა

        
                  მეოთხეკლასელი

         მეოთხეკლასელებს უჩნდებათ ინტერესი საკუთარი შინაგანი სამყაროს მიმართ. მათ შეუძლიათ იმსჯელონ საკუტარ უნარებსა და შესაძლებლობებზე. ამ ასაკის ბავშვები ძალიან ღიად საუბრობენ საკუთარ განცდებზე უფროსებთან, სქესობრივი მომწიფების ასაკიდან კი მოსწავლე ნაკლებად გახსნილი ხდება უფროსებთან ურთიერთობისას. სწორედ ამიტომაა მნიშვნელოვანი აღნიშნულ ასაკში საუბარი იდეალებზე, შემწყნარებლობაზე, პიროვნულ კულტურაზე.
         მეოთხე კლასში იცვლება უფროსებთან ურთიერთობის სტილი. ისინი უფროსებისგან უკვე მეტ პატივისცემას მოითხოვენ, აქცენტს აკეთებენ საკუთარი უფლებების დაცვაზე, მაგრამ ხშირად უგულველყოფენ ვალდებულებებს. ამიტომ, ამ ასაკში მნიშვნელოვანია აქცენტის გაკეთება უფლებისა და ვალდებულებების ჰარმონიულ ბალანსზე.
          მეოთხე კლასის ბოლოს მოსწავლეებს შეუძლიათ მსჯელობა საკუთარ შსაძლებლობებზე. იწყება იდეალის, როგორც ქცევის შინაგან ორიენტირის ჩამოყალიბება. მოსწავლე თანდათან უფრო დამოუკიდებელი ხდება როგორც სწავლაში, ისე ურთიერთობების სფეროში. კლასელებს ერთმანეთში უჩნდებათ ,,თავიანთი საქმეები", ხშირად მხარში უდგანან ერთმანეთს სირთულეების დროს.
   
       

                    წლიური სამუშაო გეგმა 2022-2023 სასწ. წ 


#
     დაგეგმილი საკითხები
შესრულების დრო
შენიშვნა

1.

     მშობელთა კრების მოწვევა 
   
         
 სემესტრში 4-5 ჯერ


2
 ონლაინ საკლასო ჟურნალის წარმოება
  სისტემატურად


3
სასკოლო ბიბლიოთეკაში სათანადო ლიტერატურის შერჩევა
  თვეში 3-4 ჯერ

4

წაკითხული ლიტერატურის გარჩევა-ანალიზი

 თვეში 3-4 ჯერ

5
კლასის საათი
 თვეში 4-ჯერ


6     
გორის ისტორიულ-ეთნოგრაფიულ მუზეუმში სტუმრობა

სექტემბერი

7.
,,ოქროსფერი შემოდგომა"
საკლასო ღონისძიება
ნოემბერი

8.
გამოფენა ,,ჩემი საყვარელი პერსონაჟი"
   მოსწავლეები დახატავენ საყვარელ პერსონაჟებს და დაასაბუთებენ, თუ რატომ არიან ისინი მათთვის განსაკუთრებით მოსაწონნი

9.



10
კალიგრაფიის კონკურსი
14 აპრილი
ქართული ენის დღისადმი მიძღვნილი
12.
IV კლასის გამოსაშვები საღამო
  ივნისი

13.
სასწავლო-სააღმზრდელო ექსკურსია
  ივნისი



        IV კლასის ხელმძღვანელი: ვერიკო სომხიშვილი




 

sadamrigeblo programa

 

 

     damrigebeli dawyebiTi klasis moswavleebis cxovrebaSi umniSvnelovanesi figuraa.

პირველკლასელი

პირველკლასელის მოკლე დახასიათება

 სკოლაში შესვლასთან ერთად მნიშვნელოვნად იცვლება ბავშვის ცხოვრება. მის უდარდელ ცხოვრებას საქმიანი, ვალდებულებებით აღსავსე დღეები ენაცვლება და ბავშვს ახალი სოციალური სტატუსი _ მოსწავლის სტატუსი ენიჭება. ამიტომ მნიშვნელოვანია პირველკლასელის დახმარება ახალ საქმიან გარემოსთან შეგუებაში, ელემენტარული სასწავლო ჩვევები დაუფლებაში, თანაკლასელებთან თანამშრომლობის უნარის განვითარებაში.

პედაგოგებმა კარგად იციან, რომ პირველკლასელები მალე კარგავენ პირველი სექტემბრის ეიფორიას. გაკვეთილებზე მალე იღლებიან, უჩივიან სირთულესა და დაღლილობას. ერთი სული აქვთ, ზარი დაირეკოს, რათა დაუბრუნდნენ თავისუფალი თამაშის სიტუაციას. ამიტომ, სწავლის დაწყების პირველივე დღეებში საჭიროა მოსწავლეთა გამხნევება,

დახმარება სასწავლო პროცესში წამოჭრილი სირთულეების გადალახვაში, ზრუნვა იმაზე, რომ სასწავლო პროცესი ნაკლებად დამღლელი აღმოჩნდეს. აუცილებელია გაკვეთილის  პროცესში მარტივი ფიზიკური ვარჯიშების შესრულება.

პირველკლასელისთვის სწავლაში წარმატება ძალიან მნიშვნელოვანია და, ამიტომ, ისინი ძლიერ განიცდიან წარუმატებლობას. აუცილებელია მათთვის ისეთი გარემოს შექმნა,

სადაც თითოეული მოსწავლე იგრძნობს საკუთარ მნიშვნელობასა და განუმეორებლობას.

მასწავლებლებმა კარგად იციან, რომ პირველკლასელი თვალსაჩინოდ მიწოდებულ მასალას უკეთ იმახსოვრებს. მას უჭირს ნებელობით ყურადღებისა და მეხსიერების მართვა.

ამიტომ, საჭიროა სასწავლო პროცესის გამრავალფეროვნება თამაშებითა და საინტერესო

თვალსაჩინოებებით.

პირველკლასელებს უჭირთ საკუთარი მოქმედებების კონტროლი. ამიტომ აუცილებელია მათში რეფლექსიის უნარის, საკუთარი ემოციური მდგომარეობის გაგებისა და

თვითკონტროლის განვითარება.

პირველკლასელთა სასწავლო პროცესი ეფექტურად მიმდინარეობს თამაშის სიტუაციაში. ამიტომ სადამრიგებლო შეხვედრები I კლასში დიდაქტიკური ზღაპრების განხილვით,

დიდაქტიკური თამაშების ფორმით უნდა მიმდინარეობდეს.

პირველკლასელისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი ფიგურა მასწავლებელია. მისი შექება

და შენიშვნა მნიშვნილოვნად მოქმედებს მოსწავლეზე. ამიტომ, სასურველია, რომ დამრიგებელი საკლასო წესების გარდა შეეხოს წიგნების კითხვის მნიშვნელობას, ეტიკეტს.

მასწავლებელი მაქსიმალურად კეთილგანწყობილი და თბილი უნდა იყოს პირველკლასელთა მიმართ. ის ხომ სკოლაში პირდაპირ თბილი ოჯახური გარემოდან მოდის. ის კი, ვინც სკოლამდელი დაწესებულებიდან მოდის, ასევე განიცდის სკოლისგან განსხვავებულ გარემოსთან განშორებას.

ძალიან მნიშვნელოვანია პირველ დღეებში თანატოლების, სასკოლო გარემოს გაცნობა,სკოლის მოთხოვნებთან უმტკივნეულო შეგუება.

 

     Cemi, rogorc damrigeblis მოვალეობებია:

 

 

) გავაცნო მოსწავლესა და მის მშობელს/კანონიერ წარმომადგენელს (შემდგომში მშობელი) მათი უფლებები და მოვალეობები (სკოლის შინაგანაწესი, მოსწავლის ეთიკის კოდექსი, სასკოლო სასწავლო გეგმის შესაბამისი საკითხები და სხვ.);

 

) ჩავატარო სადამრიგებლო საათი არანაკლებ ორ კვირაში ერთხელ. მოსწავლის ასაკის შესაბამისად უნდა ვიმუშაო  სხვადასხვა უნარის განვითარებაზე (მაგ.: კითხვის უნარის განვითარება, გარემოსდაცვითი კულტურის განვითარება და სხვ.) სხვადასხვა აქტივობის მეშვეობით.

 

გ) დავეხმარო მოსწავლეს აკადემიური თუ სასკოლო გარემოში წამოჭრილი სხვადასხვა პრობლემის გადაჭრაში;

 

დ) ვიყო შუამავალი მოსწავლეს, მშობელსა და მასწავლებელს შორის თანამშრომლობითი ურთიერთობის ჩამოყალიბებაში;

 

ე) რეგულარულად (მინიმუმ თვეში ერთხელ) მივაწოდო მშობელს ინფორმაცია მოსწავლის აკადემიური მიღწევის, დისციპლინის, პიროვნული პრობლემებისა თუ წარმატებების შესახებ. დაუშვებელია ერთი მოსწავლის დისციპლინისა და აკადემიური მიღწევის შესახებ სხვა მოსწავლის/მშობლის თანდასწრებით საუბარი;

 

ვ) საჭიროების შემთხვევაში, შევხვდე დაინტერესებულ მშობელს და მივაწოდო მას მოსწავლესთან და სკოლაში მიმდინარე პროცესებთან დაკავშირებული ინფორმაცია;

 

ზ) სასწავლო წლის ბოლოს გავაანალიზო სადამრიგებლო კლასის თითოეული მოსწავლის მიღწევები, გაკვეთილებზე დასწრება და ქცევა მასწავლებლებისგან მიწოდებული ინფორმაციის საფუძველზე, მოვამზადო თითოეული მოსწავლის მოკლე დახასიათება ძლიერი და სუსტი მხარეების შესახებ და მივაწოდო მშობელს და შეინახოს თავადაც, მოსწავლის განვითარებაზე შემდგომი დაკვირვების მიზნით;

 

 

 

 damrigeblis saaRmzrdelo muSaoba unda emyarebodes Semdeg principebs:

) სრულფასოვანი აღზრდა - სააღმზრდელო მუშაობა მიმართული უნდა იყოს პიროვნების ფიზიკური, კოგნიტური (შემეცნებითი) და ემოციურ-სოციალური განვითარებისაკენ;

 

) მოსწავლის შესაძლებლობების გამოვლენა - დამრიგებლის ფუნქციაა მოსწავლის პოტენციური ძალების ამოქმედება და მისი ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის სათანადო პირობების შექმნა;

 

) მოსწავლეებში პასუხისმგებლობის გრძნობის განვითარება - დამრიგებელმა მოსწავლეებს საშუალება უნდა მისცეს, მონაწილეობა მიიღონ აქტივობების (ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები და სხვ.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი პრობლემების მოგვარებაში;

 

) თანამშრომლობის პრინციპიდამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობას, პატივისცემასა და ნდობას.

 

 

 ამ პრინციპებიდან გამომდინარე შევიმუშავე წლიური სადამრიგებლო საათის თემები :

 

 

#

   Temebi

Sexvedrebis raodenoba

 

SeniSvna

1

 

saklaso sazogadoebis Camoyalibeba

 

- erTmaneTis gacnoba, skolasTan Segueba – ratom davdivarT skolaSi? erTmaneTis mimarT mzrunveli damokidebulebis Camoyalibeba.

 

 

2 Sexvedra

moswavleebTan saubrisas yovelTvis vubrundebi Temas

2

TanamSromlobis mniSvneloba, cneba ,,Tanaklaseli”  

                                                                       

 2 Sexvedra

Temas vubrundebi yoveli saubrisas

3.

 

klasSi qcevis wesebis SemuSaveba

 

(xelis awevis kultura, ufrosebTan mimarTvis formis gamoyenebis saWiroeba, saklaso nivTebis movlis aucilebloba, sakuTari da sxvisi nivTebis gafrTxileba)

 

 

 

 

1-2 Sexvedra

 

4.

moswavlis da zogadad, adamianebis: dedis, mamis, sxvadasxva profesiis warmomadgenlebis uflebebi da valdebulebebi, pasuxismgeblobis grZnoba

 

 

 

1-2 Sexvedra

 

5

socialurad Rirebul qcevebze saubari; eTika, zrdiloba sxvadasxva situaciaSi

 

 

2 Sexvedra

Temas vubrundebi yoveli saubrisas

6.

moraluri cnobierebis ganviTareba – swori da araswori saqcielis Sefaseba, sxvadasxva saqcielebis gacnobiereba

 

 

2 Sexvedra

 

7.

urTierTobebisas da swavlis procesSi wamoWrili sirTuleebi da maTi mogvarebis gzebi

 

2 Sexvedra

SeiZleba fsiqologis mowveva

 

 

8

 

 

 

adamianTa Soris msgavseba da gansxvaveba. Eemociebi da adamianuri Tvisebebi

 

2 Sexvedra

 

9

sakuTar Tavsa da ZalebSi darwmuneba

1 Sexvedra

 

10

drois yadri. saaTis daniSnuleba

2 Sexvedra

 

    

 

 

mimarTuleba:  garemosdacviTi kultura da cxovrebis jansaRi wesi

 

#

         Temebi

Sexvedrebis raodenoba

SeniSvna

1

 

 

bunebis mofrTxilebis aucilebloba, bunebis movlenebi, maTi mniSvneloba, urTierToba Sinaur cxovelebTan,

 

 

 

1 Sexvedra

SeiZleba socialuriproeqtis dagegmva, monawileobis miReba xeebisa da yvavilebis dargvaSi

2

sakuTari sxeulia aRqma, misi gafrTxilebis aucilebloba

 

1 Sexvedra

 

3

piradi higiena; jansaRi kveba; sportuli aqtivobis mniSvneloba

 

1 Sexvedra

 

4

avadmyofobis gavrcelebis wyaroebi

 

 

1 Sexvedra

 

 

   mimarTuleba: 

         usafrTxoeba da moqalaqeobriv-patriotuli cnobiereba

 

#

Temebi

Sexvedris raodenoba

SeniSvna

1

saxlis misamarTis, ojaxis wevrebis telefonis nomrebis codna

 

2 Sexvedra

 

2

quCaSi moZraobis wesebi

 

1-2 Sexvedra

 

3

qalaqis Tu soflis istoriuli da kulturuli mniSvnelobis mqone adgilebi (Zeglebi)

 

2 Sexvedra

 am sakiTxze saubari SesaZlebelia eqskursiis dros

4

dResaswauliebis aRniSvnis tradicia

 

2 Sexvedra

Temaze saubari sasurvelia konkretuli dResaswaulis win an zeimisTvis mzadebisas

 

 

 

mimarTuleba:      

                Tvalsawieris gafarToeba

 

#

Temebi

Sexvedrebis raodenoba

SeniSvna

1

wignierebis mniSvneloba, sayvareli zRaprebi da personaJebi

 

1-2 Sexvedra

SeiZleba RonisZieba

2

xelovnebis sxvadasxva dargi; sayvareli filmebi da multfilmebi

 

1-2 Sexvedra

TeatrSi an kino-TeatrSi wasvla

3

teqnikuri saSualebebis da sayofacxovrebo nivTebis daniSnuleba

 

1-2 Sexvedra

 

 

 

 

 

                     

                                               wliuri samuSao             2023-2024  სასწ.წელი

 

#

      dagegmili sakiTxebi

 

Sesrulebis dro

SeniSvna

1.

 pirveli  dRe skolaSi

 

 

 

15 seqtemberi

3

 

     mSobelTa krebis mowveva  - 

    mSobelTaTvis axali erovnuli saswavlo gegmisa da moswavleTa qcevis kodeqsis  gacnoba

       

 semestrSi                          4-5 jer

 

4

klasis saaTi

yoveli kviris bolos

 

5

 ონლაინJurnalis warmoeba

  sistematiurad

 

 

6

saCvenebeli gakveTili qarTulSi,

i da a asos gacnoba

    oqtomberi

 

7

patara sabavSvo moTxrobebisa da zRaprebis  wakiTxva -analizi

  TveSi erTxel

 

8

რ და ჩ ასოების გაცნობისას შესწავლილი ტექსტების მიხედვით შემოდგომის საკლასო ღონისძიება

  noemberi

 

9

saaxalwlo gamofena

 

 

 

   dekemberi

 

10.

gamofena “sayvareli personaJi

ianvari

moswavleebi daxataven sayvarel personaJebs da gavmarTavT diskusias, Tu ratom arian isini maTTvis gansakuTrebiT mosawoni.

11.

ჩემი ილუსტრირებული ანბანი

   14 aprili

qarTuli enis dRisadmi miZRvnili, მშობელთა ჩართულობით

12

პროექტი ,,გადავარჩინოთ დედამიწა“ დედამიწის დღისადმი მიძღვნილი გამოფენა

22 აპრილი

 

13.

პირველი კლასის  დამამთავრებელი ღონისძიება

 maisi

 

 

14.

saswavlo saaRmzrdelo eqskursia varianSi, iakob gogebaSvilis saxl-muzeumSi

 maisi

 

 

                       I klasis xelmZRvaneli:   veriko somxiSvili

 

                                         2023-2024 სასწავლო წელი

 

                                      ssip goris #8 sajaro skola

 

 






   



  


           
         


















           











0 comments:

გვერდის სტუმრები